Synes du også, at det er svært at vælge, hvilke aktiviteter, der rent faktisk giver resultater? Så marketing ikke bare ses som en omkostningsbase, men som en værdiskabende indsats, der skal prioriteres i organisationen.
Med Inbound Marketing kan du følge værdien fra den trafik, som giver leads og hvilke leads, der er salgskvalificerede. Og i sidste ende bliver til kunder.
Med greb som f.eks. automation, flows, content, leadgenerering, leadscoring og kvalificering skaber du et stærkt marketingsetup, som tager udgangspunkt i kundens rejse – fra ukendt besøg til kunde i forretningen.
Inbound Marketing er en metode til at tiltrække potentielle kunder ved at være til stede – og være relevant – igennem hele kundens rejse fra ukendt besøg til langvarigt kundeforhold.
Inbound Marketing dækker over arbejdet med:
Synlighed over for de rigtige mennesker. Det bliver vi gennem målrettet annoncering, en aktiv tilstedeværelse på sociale medier og hjælpsomt indhold
Leadgenerering gennem eksempelvis gated content som webinarer, whitepapers, produktdemo, prøveperiode med videre
Leadbearbejdning med skræddersyede budskaber gennem segmenterede flows, f.eks. kan et besøg på en produktside udløse en mail med en case om produktet.
Salg hjælpes ved at få adgang til de marketingkvalificerede leads (MQLs), når de er varme nok. Her hjælper leadscoring med at vurdere leadsstatus ved at score de aktiviteter, som kontakten har været igennem. Eller automatiserede mails som ‘tabt kurv’ (abandoned basket) eller ‘en vare er tilbage på hylden’ kan føre til et salg.
Loyalitet ved at onboarde kunden godt, følge op med relevant viden, f.eks. nye versioner af ens produkter, servicebeskeder, VIP-aktiviteter m.v. Eller et automatisk flow med påmindelser, når det er tid til at fylde op med yndlingsproduktet.
Nøglen til ovenstående er et Marketing Automation system, hvor du kan opsamle dine leads, samle al viden om dem samt bruge de data til at blive endnu mere relevante over for dine potentielle kunder.
Marketing Automation frigør tid ved at automatisere din kommunikation med målgruppen gennem eksempelvis automation flows. Og effektiviserer salg ved at servere marketingbearbejdede leads, kategoriseret ud fra leadscoring.
Ram din målgruppe med
det rigtige indhold på det
rigtige tidspunkt og det
rigtige sted. Få en content
strategi, som sikrer dig
planen for, hvor, hvornår og
hvad du skal kommunikere.
Og få hjælp til hvilke KPI'er dit content arbejde skal vurderes på for at skabe effekt.